På onsdagen presenterades namnförlängningen av IFK:s nye fotbollsordförande Per Hallberg tillsammans med med Askling bils försäljningschefer i Motala respektive Linköping, Bengt-Åke Svensson och Linus Pålsson.
– Askling bil arena har blivit något alla säger. Askling bil är också vår viktigaste sponsor, menar Per Hallberg.
– Det känns kul att stötta klubben, speciellt när det finns en personlig koppling. Jag är uppvuxen på Brinken och har spelat i IFK. Man vill ge något tillbaka, säger Linus Pålsson.
Parterna vill inte säga hur mycket namnet under fem år kostar. Men de konstaterar med ett leende att det skett en utveckling under de fyra år som varit. IFK har gått från sju till 15 ungdomslag och från femman till trean med A-laget under den här tiden.
Ytterligare utvecklingsplaner finns också. När IFK Motalas idrottsallians enligt planen ska avvecklas 2018 kommer fotbollsklubben att ta över och driva anläggningen i södra Motala på egen hand.
– Vi har två flicklag nu också och vill gärna bygga upp ytterligare lag, säger Per Hallberg.
– Jag tror på en stark säsong där IFK kommer att kriga bra, säger Linus Pålsson om division 3-comebacken som startar borta mot Myresjö/Vetlanda långfredagen 14 april.