Regerande svenska mästarklubben Piraterna har i vinter gjort som många andra, anställt personal för att öka försäljningen.
I Piraterna är det Janne Eklöf som sedan mitten av december på heltid jobbar med att sälja Motalaklubben.
Han har varit med de senaste fem åren i marknadsgruppen, har suttit i styrelsen i fyra år, och han är väl bekant med hur klubben fungerar.
– Det finns så mycket att göra. Nu kan jag göra saker som jag inte hunnit med tidigare, säger han.
Piraterna har nått framgångar och de tre raka SM-finalerna, och SM-gulden 2011 och 2013, förklarar Eklöf så här:
– Allting runt omkring har fungerat så bra. Alla drar sitt strå till stacken och det är ett glatt gäng. Jag tror att alla känner av det, inte minst förarna, säger marknadschefen.
Men inget är så bra att det inte kan förbättras. Allt måste utvecklas och tas vidare ett steg till.
Piraternas mål är att öka sin sponsorförsäljning till 3-3,5 miljoner kronor 2014. Publiksnittet på 3 200 åskådare, inklusive SM-slutspel, ska behållas eller ökas.
Då är det heller inte bara att sälja en skylt.
– Många vill komma och göra ett event hos oss. Att man kan göra ett besök i depån i samband med match och att man kan ta en öl och macka i anslutning. Många vill ta med sitt eget folk hit och det är de kunderna jag försöker hitta, säger Janne Eklöf som försöker jobba brett över länet.
När det gäller Dunteberget byggs arenan ut ytterligare med diverse bekvämligheter för publik och media.
– Målet måste vara att gå till final igen, säger Janne Eklöf inför säsongen.