– Nä, inget som kommer märkas särskilt mycket i alla fall. Vi skruvar på detaljer och försöker bli lite bättre för varje år, säger tävlingsledaren Fia Häggberg.

Kvaldagar tisdag till fredag och finaler på lördag. Så har det sett ut de senaste åren och det blir likadant nu.

– Enda skillnaden är att vi får dra ner veteranklassen lite, för de fyller inte hela kvalheat alla dagar. Men annars ser det bra ut på anmälningssidan.

501 anmälda var det på lördagen, kanske dyker det upp några fler innan anmälan stänger.

– Det brukar alltid komma några som har fått tag i en bra bil på festivalen i Vimmerby som gärna vill hit och åka, så jag skulle tro att vi hamnar ungefär som förra året med drygt 530 startande.

Från den egna klubben SMK Motala är 14 förare anmälda till tävlingen. Men Fia Häggberg hade gärna sett att det var fler.

– Dels är återväxten på juniorsidan ganska skral just nu, där skulle vi gärna se ett uppsving. Men jag vet också att det finns ett flertal medlemmar som väljer att inte starta eftersom vi då har som krav att de ska vara funktionärer när de inte själva kör. Jag tycker att det är en märklig inställning för man vill väl vara med och stötta den förening man tillhör?

Fia Häggberg berättar att merparten av de funktionärer som behövs för att driva arrangemangets fem dagar inte är från hemmaklubben.

– Vi skulle aldrig klara oss utan bra hjälp från andra klubbar. Men så är det nästan överallt, vi hjälps åt för annars skulle det inte bli så många tävlingar.

Nästa år firar festivalen 40 år, men än så länge finns inga planer på hur man ska fira jubiléet.

– Det får vi börja prata om veckan efter den här. Nu har vi fullt fokus på att göra det så bra som möjligt för vår publik och de tävlande.