3 timmar, 20 minuter och 38 sekunder. Det är den officiella tiden att slå för Motala AIF:s elitlag, som går under namnet Maif Serneke Allebike när de tävlar internationellt.
Det var Maif själva som satte det nya rekordet förra året, ihop med några cyklister från Team Idrottslabbet.
– Det var en extremt bra dag, måste man komma ihåg, säger ledaren Mats Harring.
Han vill tona ned förväntningarna lite. Men målet är glasklart: Att matcha fjolårets prestation.
– Jag tror vi kan lyckas. Vi behöver lite tur med vinden och sådär också. Men vi är ett starkt gäng, säger Lukas Vernersson.
Han är en av nio Maif-cyklister som ska satsa på en topptid i söndagens Halvvättern. Lukas Vernersson sticker också ut i gänget, eftersom han har en vit väst på sig, istället för den typiska gulsvarta Maif-tröjan.
Anledningen är att han kom sexa på linje-SM förra året, vilket gjorde att han vann U23-guld. Därmed har Lukas fått bära U23-mästartröjan hela säsongen. Snart hoppas han försvara sin titel.
– Det blir tufft. Många U23-cyklister har kört extremt bra i år. Flera i det här laget bland annat. Men jag vill försvara tröjan och då måste ag köra bra. Så SM är ett av de stora målen med säsongen.
Men nu är det först dags för Halvvättern alltså. En lite speciell tävling jämfört med vad Lukas och Maifs andra elitcyklister är vana vid, eftersom det är ett motionslopp. Men det hinner man inte reflektera så mycket över när man rullar fram i nästan 60 kilometer i timmen ute på landsvägarna i Östergötland.
– Det är lite omväxling, men egentligen inte helt olikt det man är van vid. I Sverige är det i och för sig ofta kortare banor och fler varv, men utomlands kan det vara ett långt varv, som här. Det blir ett riktigt bra träningspass för oss.
Maif Serneke Allebikes sportchef Lars Wahlqvist säger så här om Halvvättern:
– Nu har vi ju ingen tävling i Motala längre, så det här är lite för att visa upp laget och få en bra genomkörare.
Vad blir den största utmaningen?
Lukas Vernersson svarar avslappnat:
– Det handlar mest om att köra fort bara. Sen är vi så pass samkörda så det kommer inte vara någon utmaning att hålla ihop det. Men det kan bli tufft om någon av oss är jävligt stark imorgon. Dels att hänga på, dels att få dem att hålla igen lite.