Vi kunde i går berätta om Rebecka Skill och hennes familj från Tjällmo som blev strandsatta på Cypern, efter att reseföretaget Thomas Cook Airlines gått i konkurs. Dotterbolaget Ving ställde initialt in sina planerade flygningar, däribland familjens flyg hem från semesterön.
Vid lunchtid på tisdagen nåddes familjen av ett sms från Ving som informerade om att de var inbokade på ett flyg hem till Sverige i natt.
– Det kommer att bli en jobbig resa med tanke på att flyget lyfter så sent på kvällen, men så himla skönt att få komma hem.
Rebecka är kritisk till hur Ving har hanterat situationen och vet inte om hon kommer att välja att resa med Ving i framtiden.
– Informationen från Ving har varit dålig och jag förstår inte varför de inte gick ut med information om läget redan i helgen, när de borde förstått hur det skulle utveckla sig.
Samtidigt förstår hon att situationen inte varit lätt för Ving att lösa. Hon uppskattar att de relativt snabbt fick besked om sin hemresa och slapp gå i ovisshet.
– Det har varit tungt att inte veta något när man har gården där hemma och två små barn.
Charlotte Hallencreutz, vid Ving, säger till TT att hon inte tror att moderbolagets konkurs kommer att leda till ett stort kundtapp för Ving.
– Vi har goda förhoppningar om att de som tycker om att resa med Ving kommer fortsätta att göra det. Vi har funnits i många år och jag tror vi har en lojal kundkrets.