Och nålen ligger nu nära till hands för på måndagsmorgonen var antalet följare uppe i 8 400. Det uppger Carl Schnell som administrerar sidan.
Alla sätt är bra utom de dåliga brukar man säga, men hur ofta möter man en vd som frivilligt ställer upp på en rumptatuering som marknadsföringsstrategi?
Är det här ett sätt att promota årets julskinka?
– Ja, det är det. Ska man tänka Östenssons ska man tänka skinka, men inte min skinka, säger Anders Lindblom med ett skratt och fortsätter:
– Det här är en kul och galen grej och företaget ligger mig varmt om hjärtat. Om inte annat har jag en rolig berättelse att ta med mig, säger han om risken att bli tatuerad.
När Carl Schnell började bygga upp trafiken på Östenssons Facebooksida för cirka två år sedan hade företaget endast 1 500 följare. Det var också då diskussionerna först uppstod om att låta dåvarande vd:n och ägaren Håkan Lindblad vara först ut med tatueringen. När sedan Anders Lindblom tog över vd-posten i höstas blev frågan aktuell ännu en gång. Men Anders vill ha sällskap och har därför utmanat Carl att ställa upp på en likadan tatuering. Eftersom butikskedjan var Carls första kund, när han startade eget för ett par år sedan, gick han med på inviten. En lokal företagare, Seven two tattoo, har erbjudit sig att sticka nålen i skinnet på de båda herrarna.
Hur känner du inför att gå omkring med en citron på rumpan resten av ditt liv?
– Det sticker ut lite det här, men det är en rolig historia och det är inte många som får se min rumpa, säger Carl Schnell
Får vi se resultatet?
– Det blir en privat visning på något sätt. Vi måste ju verifiera att det skett, säger vd Anders Lindblom.