– Vi har väl egentligen nollställt lokalen från att ha varit ett gammalt Harrys (restaurangkedjan som tidigare har ägt Saluhallen, reds.anm.), säger Jonny Johansson, vd för Play Reklam & Event. Det var i september som det blev klart att Play Reklam & Event tar över lokalen från den föregående ägaren Maciej Amanowski, något som vi tidigare har berättat om. Lokalen har nu målats om, dessutom har nya barer tillkommit.
– Och lite ny teknik.
Något annat som ska förändras är scenen i Saluhallen.
– Den är vi inte riktigt färdiga med, den ska faktiskt byggas ny. Vi ska få upp den en hel del.
Tanken är att publiken ska se bättre.
– Och det öppnar ju upp en marknad för att ha lite större band, säger Jonny Johansson som menar att scenen är väldigt låg i dagens läge.
De har många tankar och planer för evenemang i lokalen.
– Det är ju full rulle direkt här nu med allt möjligt egentligen, konstaterar Johansson angående saker som ska äga rum i den.
Saluhallen blir ett komplement till Lokverkstan, som företaget är verksamhetsansvariga för.
– Vi har sagt nej till jävligt mycket grejer som är bra men inte Lokverkstan-bra. Det kan vi börja säga ja till tänker jag. Och det är klart att det är ju skönt att kunna vara lite flexibel och flytta saker, menar han.