Prisat nätföretag öppnar fysisk butik

I våras vann The Fashion Room utmärkelsen Årets digitala insats i Motala. Nu öppnar ägarna även en fysisk butik på Dynamovägen.

Invigning av ny butik på Dynamovägen.

Invigning av ny butik på Dynamovägen.

Foto: Rita Furbring

Motala2016-06-29 20:55

Företaget drivs av Rickard Andersson och Angelica Sandberg. Till en början handlade det bara om att designa och sälja posters, i och med Rickards bakgrund som grafisk designer. Under konferensen #modig vann de pris för att med små medel och på kort tid ha byggt upp ett välfungerande företag.

Angelica som är frilansfotograf tog dock verksamheten till en ny nivå när paret i höstas bestämde sig för att även satsa på inredning.

– Från början var det här en kul grej som växte, förklarar Rickard.

Lager fanns till en början hemma i ett förråd, men så i november i fjol skaffade de en kontors- och produktionslokal nära Bråstorp. Lokalen har därefter renoverats för att nu även fungera som butik.

Den huvudsakliga försäljningen sker fortfarande på nätet men tanken är att kunderna både ska kunna hämta ut beställda varor på plats och samtidigt få en chans att se vad de beställer genom utbudet i butiken.

Till en början räknar paret med att hålla öppet under kontorstider.

– Jag tror på det här området i framtiden, det växer. Man går inte på stan längre på samma sätt utan åker dit där man vill ha något. Här finns också gott om parkeringar, säger Angelica.

I samband med invigningskvällen kom många nyfikna Motalabor för att både titta och handla. Sofia Ludvigsson som från början inte visste att Fashion Room är ett Motalaföretag tycker att satsningen på en fysisk butik känns rätt.

– Det finns få inredningsbutiker i Motala och det är lätt att ta sig hit om man är i Bråstorp.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om