Han är i och för sig van vid att hans bilder blir sedda av många. Jeppe Gustafsson har tagit hur många pressbilder som helst genom åren, framför allt som anställd fotograf på Corren.
– Det här är något helt annat, och det var precis det som jag tyckte var roligt, berättar han. Det är inte så väldigt många som har fått sina bilder publicerade som frimärken.
Det var första gången som instagrambilder tävlade om möjligheten att bli till riktiga frimärken. Konkurrensen var knivskarp. Postnords instagramtävling lockade drygt 20 200 bidrag, tio bidrag i timmen dygnet runt i 87 dagar i sträck. Tre vinnare röstades fram av svenska folket och fyra av Postnords frimärksråd.
– Det är hedrande och superroligt att en av mina bilder har valts ut, säger Jeppe Gustafsson.
Hur valde du ut vilka bilder du skulle tävla med?
– Jag hade några som jag tyckte skulle passa bra, som hade frimärkskänsla, förklarar han. När jag var på plats i Smögen visste jag faktiskt om tävlingen, så jag tog bilden med en viss baktanke.
De vinnande motiven föreställer bland annat en ensam eka på spegelblankt vatten, sjöbodar på Smögen, en skog och en katt på en brygga. De sju instagrambilderna blir till riktiga frimärken i maj 2017 och presenteras närmare på mittfrimärke.se.
– Det är bra bilder, säger Jeppe, en fin blandning.
Postnord förklarar att intresset för frimärkstävlingen #mittfrimärke överträffar alla förväntningar.
– Tävlingen kombinerar modern kommunikation i sociala medier med kraften i den fysiska försändelsen på ett spännande sätt, säger Per Ljungberg, kommunikationschef på Postnord. Vinnarna har alla lyckats fånga berättelser som passar lika bra på brev och paket som i instagramflödet.
Här finns fler instagrambilder av Jeppe Gustafsson.