Anmäler Kanalbolaget för dyr slussning

Kanalbolaget har anmälts till Allmänna reklamationsnämnden för vad en båtgäst menar är "hutlösa priser".

Det är alldeles för dyrt att slussa menar en kvinna som anmält Kanalbolaget.

Det är alldeles för dyrt att slussa menar en kvinna som anmält Kanalbolaget.

Foto: Sanna Torvinen

Motala2016-08-11 21:00

För två år sedan lade den 55-åriga kvinnan och hennes familj i båten i Borensberg och tog kanalen till Ljungsbro. Då betalade man 100 kronor per slussning. Nu var de tvungna att köpa en tredagarsbiljett för 750 kronor vilket kvinnan betecknar som ett "hutlöst pris" särskilt för att hon tvingas köpa en resa som hon inte fullt utnyttjar. Kvinnan har därför anmält Kanalbolaget till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Efter resan ringde hon till Kanalbolaget och påtalade sin besvikelse över priset. Hon ska då ha fått till svar att hon skulle vara nöjd att de löst problemet och låtit henne slussa.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om