Besöksnäringen har fått egen hemsida

En hemsida för turism, näringsliv och kommun har nu blivit tre.

motalasjostad.se är kommunens nya hemsida för besöksnäringen.

motalasjostad.se är kommunens nya hemsida för besöksnäringen.

Foto: Lillian Andersson

Motala kommun2021-07-05 10:00

Hemsidan motala.se har, tills helt nyligen, innehållit både näringsliv, turism och kommunen.

– Det var många fördelar men det var samtidigt mycket som gick i varandra. Nu har vi valt att dela den och vi hoppas att det ska leda till att det bli mer renodlat och lättnavigerat, säger Johanna Sjögren, marknadsansvarig Tillväxt Motala.

Största förändringen gäller turism och evenemang som nu hittas på motalasjostad.se. Johanna Sjögren tror och hoppas att det ska locka fler till Motala kommun men också att sidan ska ge Motalaborna lust till upplevelser på hemmaplan. Landsbygden och aktörerna inom besöksnäringen har lyfts och Motala som Östergötlands sjöstad är i fokus.

– Vi har tidigare fått kritik för att vi inte lyft hela kommunen. Det gör vi nu – vilken fantastiskt vacker kommun vi bor i. 

Hon berättar också att reportagen som presenterar företagare och aktörer inom besöksnäringen har uppskattats av många. Det finns ett tydligt intresse för att möta människan bakom de olika verksamheterna enligt Johanna Sjögren.

Hemsidan innehåller, bland mycket annat, besöksmål, evenemang och tips om aktiviteter.

– Vi har verkligen fokuserat på våra målgrupper och deras behov på nya sajten. Jag hoppas att den som går in för att leta efter något hittar något mer. Vi vill väcka intresse för vår otroligt vackra stad och kommun, hela bygden, säger Johanna Sjögren. 

På Tillväxt Motalas sida, tillvaxtmotala.se, finns allt om näringslivet och motala.se leder numera direkt till kommunens sida. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!