Den 23 september är det åter igen dags för Tubecon i Linköping. Förra årets evenemang, där fans till stora youtubestjärnor fick chansen att träffa sina idoler i verkliga livet, eller IRL som det heter på chatt-språk, lockade cirka 2000 besökare.
– Linköping var en av favoritstäderna förra året, så det är klart att vi vill göra ett återbesök, säger arrangören Johannes Gustavsson.
Fast det säger väl du till alla?– Nej, det är faktiskt bara Linköping och Helsingborg som är med igen på den här turnén, så det är 100 procent sant, säger Johannes och skrattar.
Utöver Linköping, som är första stoppet, följer Helsingborg, Kristianstad och Umeå, som får avsluta höstens program.
Under våren har Tubecon besökt Halmstad, Malmö, Göteborg och Stockholm. Trots att det ännu inte finns några spikade namn så blir det sannolikt en del återbesök från vårturnén. En av de som kan komma att dyka upp är Amanda Edmundsson från Linköping.
– Tubecon har sitt ursprung i Youtube. Men fenomenet har spridit sig till andra plattformar. En av plattformarna som vi kollar mycket på just nu är Musically. Under vårturnén har vi haft med oss några av Sveriges största stjärnor från Musically, bland andra Amanda Edmundsson, berättar Johannes.
Inte för än första augusti kommer några namn avslöjas.
Tubecon fokuserar på fyra huvudaktiviteter i årets upplaga. Först och främst är det fortfarande ett "Meet and greet", ett tillfälle att träffa profilerna. Men nu har arrangören också lagt ett större fokus på kringaktiviteter. Bland annat kommer det finnas ett stort område för spel som främst ska locka yngre killar till evenemanget. Här ska spelsugna kunna spela med, och mot, några av landet största "gamers". Arrangören har också satsat mer på scenaktiviteter med uppträdanden och utmaningar.
– Vi fortsätter med vårt fokus på viktiga ämnen som berör ungdomar. Det kan vara allt från näthat till Hbtq-frågor.
På Tubecon råder ombytta roller. De unga besökarna kan lämna av sina föräldrar i "Parents park" förklarar Johannes Gustavsson.
– Det är som barnlandet på Ikea, fast för föräldrar. Vi vill lära alla föräldrar varför deras barn vill gå på Tubecon, vad sociala medier handlar om, och varför unga lockas av den världen.