Nytt företag skapar digital dialog

Hon är utbildad socionom och har arbetat med ambassader, utrikesdepartementet och försäkringsbolag världen över. Nu står Mikaela Gustavsson inför nya utmaningar med nystartade företaget Wagram som hjälper andra företag, av varierande storlek, med såväl stora som små kommunikationsuppdrag.

Mikaela Gustavsson, aktuell som grundare av företaget Wagram här tillsammans med gårdens hästar.

Mikaela Gustavsson, aktuell som grundare av företaget Wagram här tillsammans med gårdens hästar.

Foto: Filip Björne

Borensberg2015-06-15 21:40

Mikaela Gustavsson är 30 år gammal och kommer från Örebro, hon har varit bosatt i storstäder som Paris och Stockholm men nu är det den lantliga miljön i utkanten av Borensberg som lockar. Här har hon nära till det hon gillar mest, djur och natur.

– Jag är delvis uppväxt på landet och gillar lugnet här.

Mitt i lugnet har Mikaela startat företaget Wagram som hjälper andra företag att synas och vara aktiva i sociala medier.

– Det kan vara allt ifrån att arbeta med sociala medier och optimering av hemsidor till att förbättra företags marknadsföring via annonseringar, foto och video. För mig handlar det om att skapa en digital dialog mellan kund och företag samt öka tillgängligheten då kunden förväntar sig snabb kommunikation, säger Mikaela.

För Mikaela har intresset för kommunikation alltid funnits, hon drar paralleller från sitt tidigare arbete som socionom där arbetet bland annat handlade om att se till så sjuka patienter kom till sina hemländer.

– Likheter finns i att projektleda och föra en tydlig kommunikation samt se till att lösa många ärenden parallellt. Att ligga steget före och hela tiden veta vad som kommer behövas i nästa moment är viktigt inom kommunikation, säger Mikaela och tillägger att målet med verksamheten är att expandera för att i framtiden kunna ha ett antal anställda.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!