Med en tillvĂ€xtresa utan dess like har familjeföretaget Vernum Maskins Ă€gare Therese Törnkvist Widholm och Pelle Widholm tillsammans med sina medarbetare haft ett enda mĂ„l i sikte: att i alla lĂ€gen leverera kvalitativ service med kunden i fokus. NĂ€r Therese och Pelle skulle vĂ€lja var de ville samla sina banktjĂ€nster och försĂ€kringar var det dĂ€rför just kvalitet, god service och trygghet som var deras ledord â de ville bli bemötta pĂ„ samma sĂ€tt som de bemöter sina egna kunder.
â Vi ser alltid till vĂ„ra kunders bĂ€sta och vill dĂ„ sjĂ€lvklart Ă€ven bli bemötta pĂ„ samma sĂ€tt frĂ„n de vi vĂ€nder oss till. Att samla sĂ„vĂ€l vĂ„r privata ekonomi och försĂ€kringar som företagets affĂ€rer och pensionssparande hos Handelsbanken var dĂ€rför rĂ€tt val för oss, berĂ€ttar Therese.
Handelsbanken har en stor andel nöjda kunder, dÀr relationen till banken och lÄngsiktigheten Àr en viktig förklaring till varför. FrÄn början var Pelle och Therese endast privatkunder hos Handelsbanken, men eftersom de var sÄ nöjda valde de Àven att flytta in företaget och samla allt pÄ samma stÀlle.
â Det var ett naturligt steg för oss. Handelsbanken har gedigen kunskap och lĂ„ng erfarenhet av bĂ„de privat- och företagskunder, vilket Ă€r en av anledningarna till att vi valde att vĂ€nda oss till dem. De hittar trygga lösningar och ser helheten hos oss kunder. VĂ„rt ömsesidiga givande och tagande Ă€r en av grundpelarna i vĂ„r lĂ„ngsiktiga och vĂ€rdefulla relation, sĂ€ger Pelle.
Vernum Maskin har gjort en snabb tillvÀxtresa som varit bÄde tuff och rolig.
â Under denna resa har Handelsbanken varit ett bra bollplank att diskutera idĂ©er och tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt med. Vi verkar inom en bransch dĂ€r snabba beslut och korta ledtider pĂ„ tunga investeringar Ă€r a och o för att vĂ„r verksamhet ska fungera. DĂ€r har Handelsbanken hittat arbetssĂ€tt som Ă€r anpassade efter oss och vĂ„ra behov. Det Ă€r aldrig nĂ„gra problem att fĂ„ hjĂ€lp, berĂ€ttar Therese och fortsĂ€tter:
â De Ă€r professionella och familjĂ€ra i sitt bemötande. Oavsett om vi Ă€r i kontakt med vĂ„ra egna rĂ„dgivare eller med nĂ„gon annan sĂ„ kĂ€nner man sig sedd och omhĂ€ndertagen. Det mĂ€rks tydligt att de vĂ€rnar om sina kunder och vad som Ă€r bĂ€st för oss.
Utöver tryggheten Àr det viktigt för Handelsbanken i Motala att kunden upplever att det Àr enkelt och smidigt att vÀnda sig till dem. DÀrför kan kunden anpassa sina kontaktvÀgar efter vad deras Àrende handlar om. GÀller det till exempel allmÀnna frÄgor gÄr allt att hantera digitalt via telefon eller videomöten om sÄ önskas, men vid större och viktigare hÀndelser som att till exempel starta bolag, köpa bostad eller bilda familj kan det kÀnnas bÀttre att trÀffa nÄgon pÄ det lokala kontoret. PÄ sÄ sÀtt kan Handelsbanken Àven erbjuda tryggheten i det personliga mötet.
â En bra relation till banken innebĂ€r att man kĂ€nner att man övervinner tröskeln att ta kontakt med sitt lokala kontor, att man alltid fĂ„r ett svar och kan fĂ„ hjĂ€lp. KĂ€nner man nĂ„gon oro Ă€r det bara att komma in till oss pĂ„ kontoret, ta en kaffe och sĂ„ kan vi prata om deras funderingar. Det Ă€r inte konstigare Ă€n sĂ„, sĂ€ger Fredrik Lundgren, kontorschef pĂ„ Handelsbanken i Motala.
Varmt vĂ€lkommen till Handelsbanken i Motala/Vadstena. Vi har lĂ„ng erfarenhet av bankaffĂ€rer och kan hjĂ€lpa dig med allt som rör din ekonomi. Dessutom Ă€r vi specialister pĂ„ den lokala marknaden hĂ€r i Ăstergötland.