När frågan om vad som varit nyckeln till att framgångsrikt driva företaget i 60 år ställs är VD Mauritz Wahlstedt, märkeschef Volkswagen Marcus Wahlstedt och försäljningschef Per Carlson Melin överens om att personalen är deras styrka.
Klicka här för att läsa mer om Wahlstedts Bil.
– En viktig del för att nå en hög kundnöjdhet är att vår personal har intressanta viktiga arbetsuppgifter, en utvecklingsplan och bra anställningsförhållanden, säger Mauritz. Vi är också mycket tacksamma för att vi har så många lojala och trogna kunder.
Marcus instämmer och tillägger:
– Enligt mätningar så ligger vi i toppen vad gäller kundbemötande och det är ju ett kvitto på att vi gör mycket rätt i alla fall. Men med det sagt är vi alltid under ständigt förbättringsarbete och vill aldrig sluta utvecklas.
Robert Wahlstedt tog över agenturen för Volkswagen och Scania den 2 maj 1964 då företaget hade sin bas på Fabriksgatan i Motala. Från och med 1973 har verksamheten vuxit och utvecklats på Vintergatan 16,17 och 19, där de har haft möjlighet att expandera gradvis.
– Idag är vi en auktoriserad återförsäljare för försäljning och service av flera varumärken: Volkswagen, Audi, Skoda och Volkswagen Transportbilar samt Scania lastbilar och bussar, förklarar Per Carlson Melin.
Med 73 dedikerade medarbetare är deras mål att fortsätta leverera högkvalitativa produkter och enastående service till sina kunder.
– Vår kreditvärdighet med en trippel-A-rating understryker vår ekonomiska stabilitet och långsiktiga trygghet. Hos oss kan du vara säker på att du handlar från en pålitlig och etablerad återförsäljare som strävar efter att uppfylla dina behov och förväntningar, menar Mauritz.
Den 3–6 maj ställer Wahlstedts Bil till med ett stort 60-årskalas. Per Carlson Melin berättar om vad det kommer innebära:
– Vi kommer bjuda på tårta, dryck och jättebra erbjudanden på våra bilar. För de yngre kommer det finnas möjlighet till ansiktsmålning och fiskdamm – så lördagsgodiset är säkrat, säger Per.
Dessutom kommer underhållningsproffset Mr Goran dit på söndagen.
– Han kommer göra ballongdjur till barnen, trolla och showa. Det kommer vara ett späckat schema, berättar Marcus.
Internt kommer personalen att åka på en utbildningsresa till Södertälje under ett antal dagar för att vidare utveckla sin kompetens och samtidigt spendera kvalitetstid tillsammans.
– Det kommer bli jättekul och intressant! Vi ser fram emot allt som framtiden kommer att bjuda på. Vår personal är motorn för hela verksamheten och därför vill vi satsa på att alla ska trivas och må bra, förklarar Marcus.
– Det känns fantastiskt bra att jobba med en koncern som satsar på nya och uppdaterade bilmodeller. Bara under 2024 har vi mer än 20 nya modeller att se fram emot, tillägger Per.
– Vi vill att våra kunder ska känna att vi är en partner som de kan luta sig mot – en trygghet, säger Mauritz avslutningsvis.