Strax före jul märkte jag att mitt element i sovrummet var kallt. Övriga element hade värme. Jag har haft så här på ett annat element för något år sedan, gjorde en felanmälan och en bovärd var här och fixade det. Förstod det var liknande den här gången men nu var det inte lika smidigt att få det åtgärdat utan jag blev både misstrodd och ifrågasatt.
Väntade till efter jul att göra felanmälan eftersom ingen jobbade julhelgen. Jag skickade ett mejl och gjorde en felanmälan och skrev att elementet i sovrummet var kallt. Brukar få en återkoppling med ett mejl att det lämnats vidare. Den här gången fick jag istället ett mejl med en fråga om jag visste vad jag hade för temperatur i sovrummet för jag hade nog för varmt för att elementet skulle gå igång. Jag svarade att jag inte har någon termometer men det var värme på övriga element. Då fick jag bara ett svar att hon tyckte jag skulle skaffa mig en termometer.
Så istället för att någon kommer hit, kollar elementet och fixar det blir jag tillsagd att skaffa en termometer!!!!! Det var inte temperaturen i sovrummet jag gjorde en felanmälan om utan att elementet är kallt och har varit det sedan innan jul.
Någon termometer tänker jag inte skaffa mig till det här och någon hjälp med att kolla elementet kan jag inte räkna med.
Så nu vill jag ge en stor riskvast till Platen för bemötandet vid en felanmälan. Det är ju inte meningen att man ska bli misstrodd och ifrågasatt för en felanmälan om något som ska fungera i bostaden.
Felanmälde elementet – då sa Platen åt mig att skaffa termometer
Jag har bott många år hos Bostadsstiftelsen Platen. Ibland har jag fått göra felanmälan både vad det gäller egna bostaden och allmänna utrymmen. Det brukar inte vara några problem förrän nu.
Genrebild.
Foto: Janerik Henriksson/TT
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.