Försäljningen i lokal valuta steg med elva procent under fjärde kvartalet jämfört med motsvarande period 2021 som var präglat av pandemin.
Omräknat i svenska kronor betyder det en omsättning på 56,8 miljarder vilket också låg i linje med analytikernas genomsnittliga förväntningar. Försäljningen betyder dock att företaget, som liksom många andra detaljhandelskedjor påverkats tydligt av pandemin, nu ser en tydlig förbättring.
"H&M-gruppens starka återhämtning fortsätter. Trots fortsatta restriktioner och negativa konsekvenser av pandemin var H&M-gruppens försäljning i lokala valutor tillbaka på samma nivå som i fjärde kvartalet 2019", skriver bolaget i ett pressmeddelande.
För helåret 2021 ökade omsättningen med sex procent till 199 miljarder kronor.
Företaget är dock fortsatt påverkat av pandemin och restriktioner gör att delar av butiksnätet får hållas stängt.
"I början av kvartalet var cirka 100 butiker tillfälligt stängda främst i Sydostasien. Vid kvartalets utgång var cirka 115 butiker tillfälligt stängda främst i Österrike och Slovakien".
På Stockholmsbörsen hade H&M-aktien en tydlig återhämtning under våren för att sedan falla tillbaka och var inför dagens försäljningssiffror ned drygt två procent.
Bolaget släpper sitt bokslut den 27 januari nästa år.