Nu svarar bageriägaren på kritiken

Nu svarar Mikael Landestorp på den kritik som framförts mot Lilla Hembageriet och som bland annat handlar om flugor, råttspillning och smuts som upptäcktes vid en oanmäld inspektion.

Mikael Landestorp.

Mikael Landestorp.

Foto: Anders Törnström/Arkiv

Motala2016-09-30 17:59

Mikael Landestorp som tog över Lilla Hembageriet 2001 är medveten om de brister som upptäckts, men menar att man vidtagit flera åtgärder för att få bukt med problemen.

Under inspektionen upptäcktes mycket flugor i lokalen, vad säger du om det?

– Det är ett problem som uppstod under den varma perioden i somras. Men vi har tagit hjälp av Anticimex som varit här och det har blivit mycket bättre sedan dess.

Råttbo och råttspillning utanför lokalen, kommentar till det?

– Råttor är ett problem som gäller för hela området, men även här har vi tagit hjälp av Anticimex.

Smutsigt på flera håll i lokalen?

– Inte på några ytor där vi bakar, utan det handlar om hörn och skrymslen som är svåra att komma åt. Vi ska hitta lösningar på det.

Personal som använder kundtoaletten?

– Det förstår jag inte, det kanske är nattpersonalen som gör det.

Mikael Landestorp menar vidare att den uppmärksamhet som nu riktas mot företaget inte är positiv på något sätt.

– Vi ska såklart göra allt för att fixa det här, samtidigt tycker vi att vi ändå har ett fräscht bageri.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om